pátek 3. července 2015

Můj fitness plán

Mít plán je důležité! Bez plánu jsou vaše cíle pouhé sny. Já si tento týden našla chvilku času a zamyslela se, čeho bych cvičením chtěla dosáhnout. Všechny cíle jsem sepsala a nakreslila na velký papír a k nim si poznamenala i plán, jak se k nim přiblížit. Když mám den, kdy se mi opravdu nechce nic dělat a nejraději bych s čokoládovou zmrzlinou zalezla do postele, stačí se podívat na sepsané cíle a lenost ze mne ihned spadne, protože těch svých cílů chci bytostně dosáhnout a nic mě nezastaví.


Mým aktuálním fitness cílem není konkrétní číslo na váze, ani ideální míry a ani určitá velikost oblečení. Dokonce to nejsou ani buchtičky na břiše, i když se přiznám, že často kontroluji, jestli se náhodou neukážou, ale zatím jsou mrchy schované. Jaký cíl to tedy je? Je to několik cviků, které bych se chtěla naučit a umět je provádět kontrolovaně se správnou technikou. Ty aktuální, na kterých  pracuji najdete níže i s mým současným plánem.

1. Shyby (pull ups, chin up)

Udělat shyb je už dost dlouho můj sen, ale cíleně jsem na něj ještě netrénovala. V mým plánu mám teď denně udělat 5x shyb z bedny s nadhmatem a 2x shyb z bedny s podhmatem. Nezačínám shyb úplně z visu, protože bych se přitáhla asi jen 10 cm, ale začínám, že stojím na bedně a hrazdu mám jen kousek nad hlavou. Až tyto shyby zvládnu najdu si menší bednu a budu pokračovat, dokud shyb neudělám z visu. Neskutečně se těším až oslavím první shyb. Bude to možná i větší oslava než oslava narozenin.


2. Vrána (Bakasana)

Vrána je jógová pozice na procvičení rovnováhy a je dobrá jako startovací pozice pro trénink dalších, náročnějších rovnovážných pozic. Abych byla schopná udělat krásnou vránu, snažím se ji každý den alespoň 5x trénovat. Zatím se mi daří vydržet ve vráně asi tak sekundu, ale to se určitě zlepší.


3. Stoj na hlavě

Stoj na hlavě trénuji jako takový předstupeň před stojkou. Zvykám si postupně na to, jaké to je být hlavou dolů a jé svaly je nutné zapojit. Zatím mám v plánu dělat jen 3x stoj na hlavě o stěnu každý den. Až získám trochu jistoty, budu ho zkoušet bez stěny.

 
To jsou prozatím všechny cíle, na kterých zrovna pracuji. Jak se budu zlepšovat, alespoň doufám, budu cíle posouvat dál a také přidávat nové. 

2 komentáře:

  1. Takovéto plány jsou fakt super! :) Já sama je ráda tvořím, teda spíš sama ráda plánuju :D je mi celkem jedno co, ale cvičení, posilování a takový věci k tomu rozhodně patří. Stoj na hlavě se učím taky a už mi docela jde :D sice tam pořád nevydržim tak dlouho, jak bych chtěla, ale je to o 100% lepší než mé pokusy na začátku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zatím zvládám stoj na hlavě pouze o stěnu, ale postupně získávám jistotu, tak ho brzo vyzkouším i bez stěny. Jinak plánování to je něco pro mě. Mám však problémy plánovat rozumně. Většinou si do denního plánu napíšu tolik věcí, že by ani tři dny na to nestačily :)

      Vymazat