čtvrtek 9. července 2015

Levandulová zmrzlina

V posledních dnech se venkovní teplota přehoupla přes pomyslnou hranici únosnosti a jediné na co jsem dokázala myslet byla zmrzlina. Chladivá, sladká, krémová zmrzlina. Od mamky jsem o víkendu dostala čerstvou levanduli a tak jsem se rozhodla lehce zaexperimentovat a vyzkoušet domácí veganskou levandulovou zmrzku. Experiment dopadl výborně a tak se s receptem můžu pochlubit i vám. .


Na 3 velké porce

Ingredience:

1 plechovka kokosového mléka
1-2 lžíce čerstvých levandulových květů
2 banány

Postup:

1. Do hrnce nalijte kokosové mléko, přidejte levandulové květy a přiveďte k varu. Jakmile kokosové mléko začne vřít, sejměte hrnec ze sporáku a nechte vychladnout na pokojovou teplotu.
2. Vychladlé kokosovo-levandulové mléko přeceďte pomocí jemného sítka, abyste se zbavili levandulových květů, a dejte ho do mrazáku, kde ho ponechte svému osudu ideálně přes noc.
3. Oloupejte banány a nakrájejte na 2cm kousky a také je dejte do mrazáku.
4. Druhý den nechte zmražené kokosové mléko i banány lehce povolit při pokojové teplotě, poté kokosové mléko nasekejte a společně se zmraženými banány dejte do mixéru a mixujte dokud vznikající zmrzlina nezíská hladkou konzistenci. Doporučuji použít opravdu kvalitní mixér, který si poradí i se zmraženými surovinami a zmrzlinu umixuje dřív, než se rozpustí. Pokud by se vám však zmrzka rozpustila, nezoufejte. Můžete ji dát opět do mrazáku a za občasného prošlehání nechat ztuhnout do požadované konzistence.

Dobrou chuť!




2 komentáře:

  1. Miluju Tvůj blog ♥ prošla jsem si všechny články a hned mám motivaci, například ledová sprcha :-o! Mphu se zeptat, jestli stále dodržuješ a cítíš nějaký rozdíl? :-) děkuji :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Ledovou sprchu jsem dodržovala přes dva měsíce, ale posledních pár týdnů jsem přestala. Když o tom tak přemýšlím, tak zase začnu. Co mi ledová sprcha asi nejvíc přináší je pocit, že když jsem ji zvládla, tak zvládnu ten den už vše. Taky jsem se postupně dostala ke studenější vodě, kterou jsem lépe snášela a lépe jsem pak snášela i chladné počasí. Nemocná už jsem nebyla víc jak rok, ale nedokážu říct jestli k tomu otužování přispělo.

      Vymazat