sobota 25. července 2015

Jak se mlýnek na maso dostal na veganský blog aneb datlová pasta pro dobrodruhy

Věřte nebo ne, ale i vegan si může užít pěknou zábavu s mlýnkem na maso. Ještě něž si začnete vymýšlet, jaká asi zvířátka jsem mlela, tak vás musím ujistit, že žádný tvor nebyl zraněn.

Mlýnek na maso jsme doma měli už od dob, kam sahá má paměť. Byl celou dobu pěkně složen ve své krabičce a o svém využití pouze snil. Snad jedině kvůli své kráse nebyl nikdy vyhozen, nebo možná kvůli tomu, že se nikomu nechtělo ho odnést do sběru. Před pár týdny jsem mamku poprosila, jestli by my ten mlýnek nepůjčila. Dokážete si asi představit, jak se tvářila, když ji její veganská dcera poprosila o mlýnek na maso. Já s ním samozřejmě měla jiné úmysly než si mamka představovala. V mlýnku jsem si chtěla umlet datle na datlovou pastu.



Včera jsem sebrala veškerou odvahu a dala se do práce. Sestavování mlýnku (bez návodu) bylo celkem pěkné logické puzzle. Musím se pochválit, že jsem všechny součástky dala do mlýnku ve správném pořadí a zdolala tak první metu na cestě k datlové pastě (+2 body inteligence). Pak na řadu přišlo samotné mletí. Sušené datle jsem s vervou rvala do mlýnku a zároveň točila klikou s veškerou sílou své paže (+5 bodů síly) a pasta nikde. Nenechala jsem se odradit a rvala a točila dál a dál (+ 10 bodů síly). K mé veškeré radosti datlová pasta začala po chvilce z mlýnku lézt. Hurá! Mlela jsem dál až do vyčerpání, což ve skutečnosti přišlo velice rychle (-10 bodů energie). 


Vzniklá datlová pasta však byla velice tuhá, tak jsem ji ještě rozmixovala s vodou do požadované konzistence. Možná si říkáte, proč jsem datle s vodou rovnou nemixovala v mixéru, ale podstupovala tuto celou proceduru s mlýnkem. Popravdě si myslím, že by mixér nezvládl vytvořit takto jemnou pastu, ale až budu mít opět dobrodružnou náladu, tak si svoji hypotézu ještě ověřím. 

Závěrem pár poznámek pro dobrodruhy k tvorbě datlové pasty:

  1. Datlovou pastu ze sušených datlí lze vytvořit mlýnkem na maso.
  2. Na konci mletí přidejte do mlýnku pár hrstí mandlí, které mlýnek pročistí od datlí.
  3. Od mandlí mlýnek už musíte očistit sami.
  4. Vzniklá pasta je extra tuhá a pokud z ní budete chtít dělat kuličky, doporučuji ji rozmixovat s trochou vody.
  5. Celý proces je fyzicky i psychicky náročný a pokud máte možnost datlovou pastu koupit, tak si ji kupte.
  6. Pokud však máte dost času, dobrodružnou náladu a čistý mlýnek na maso, který touží po nějaké akci, pusťte se s chutí do mletí datlí.


1 komentář:

  1. Jé, to je super recept, u kterého jsem se i zasmála :D Mám doma čerstvé datle, tak bych to mohla zkusit z nich. A nebo rozmixovat s tou vodou ve Vitamixu, to by mohlo jít :) Ještě jsem datlovou pastu nedělala. Vždy ty datle sním jen tak, nebo je přidávám do smoothie.

    OdpovědětVymazat