neděle 31. května 2015

Osudové Finsko

Osud tomu chtěl abych se do Finska, lépe řečeno do Turku ve Finsku, podívala. Před dvěma lety jsem plánovala jet na Erasmus a z nabídky ve škole jsem si vybrala právě Turku. Když už bylo téměř vše zařízeno, rozhodla jsem se, že nepojedu. neboť jsem nechtěla své studium prodlužovat. Bylo mi to líto, ale život šel dál a já pokračovala v doktorském studium.

Už od mého nástupu na doktorát mi bylo slibováno, že pojedu na stáž. Nejdřív to vypadalo na Edinburgh, ale na jaře mi bylo nabídnuto jet do Finska a to přímo do Turku. Ze všech možných míst na celém světě to bylo opět Turku. Nejsem si tedy moc jistá, jestli jsem si toto město vybrala já nebo si ono vybralo mě. Ať tak nebo tak, jsem v Turku. Sedím v bytě, který kupodivu není zařízený nábytkem z IKEA a sleduji mraky a racky.


Turku je páté největší finské město a až do roku 1812 bylo hlavním městem Finska. Středem města protéká řeka Aura, podél jejíhož břehu se nachází velké množství kavárniček a restaurací. Je to moje oblíbené místo, kam se chodím procházet, když si potřebuji pročistit hlavu. 

Na bytě, kde bydlím, jsem našla po nějakém předchozím návštěvníkovi super knížku o Finsku: How to marry a Finnish girl - Everything you want to know about Finland that Finns won't tell you. Překvapilo mě kolik toho mají Češi a finové společného. Třeba takové ponožky a sandále. Všichni si myslíme, že to je česká specialita, ale mýlíme se. Finové tuto módní kreaci mají také v oblibě. Dále jsou stejně jako Češi uzavření vůči cizinců, ale pod chladnou slupkou to jsou moc milí lidé.



Jsem ráda, že jsem po několika letech zase dostala příležitost strávit delší dobu v zahraničí. A jsem ráda ještě o to víc, že se jedná o mou vysněnou severní Evropu. Naskytne-li se vám příležitost někam jet, určitě ji využijte. Je to neskutečně obohacující zážitek. 






Žádné komentáře:

Okomentovat