sobota 3. října 2015

Live better, be better!

"Existuje něco o čem víš, že když pravidelně budeš dělat, zlepší se tvůj život?" Všichni někde v sobě odpověď máme. Někdo si ji vybaví rychle, někdo jiný ji má uloženou hlouběji. Proč však, když podvědomě víme co dělat, aby náš život byl lepší, to vědomě naděláme? Nemáme snad čas na to mít se lépe?

Převzato a upraveno z https://unsplash.com


Mě na úvodní otázku napadly rovnou dvě odpovědi. První z nich je meditace. V minulosti byla meditace spojená s náboženstvím, ale dnes už si získává vlastní prostor. Pravidelné meditace praktikují lidé úspěšní ve všech možných oborech. Aby ne, když meditace pomáhají k zlepšení paměti, vnímaní sebe sama i ke zbavení se stresu a to není zdaleka všechno. Pokud si chcete o tom jak meditovat přečíst pěkný článek, podívejte se na blog Sama Harrise.

Meditace mohou být zejména ze začátku zrádné. Možná během chvilky usnete, nebo naopak nebudete moci zastavit svoji roztěkanou mysl a možná se budete cítit ztraceni. Proto doporučuji si nejprve vyzkoušet vedenou meditaci (guided meditation). Zrovna před týdnem jsem narazila na úžasné stránky, kde si můžete vybrat hudbu a délku meditace a pak už jen zavřít oči, uvolnit se a nechat se vést. Jedná se o web www.calm.com. Také si zde můžete stáhnout aplikaci do mobilu a relaxovat kdekoliv, kde budete chtít. Ohledně stránek calm.com jsem tak nadšená, že tím teď otravuji snad každého a musím se přiznat, že si je často pouštím jako kulisu.

A jak jsem teď já na tom s meditacemi? Už více jak týden se mi daří si každý den najít pár minut, abych si klidně sedla a ztišila svou mysl meditací. Cítím se lépe a to je to teprve začátek. 

Kromě meditací si myslím, že by mi prospělo i běhání. To je ta druhá věc, co mě napadla na úvodní otázku. Nevím proč tak s během zápasím. Když běžím je to fajn, jen najít si na to odpovídající čas mi dělá problémy. S přicházejícím podzimem a brzkou tmou si letos už na znovu zahájení běžecké sezóny šance nedávám. Tak snad příští rok.


Žádné komentáře:

Okomentovat