úterý 18. srpna 2015

Ideální dovolená = jóga, relax, meditace

Právě jsem se vrátila ze své již druhé letošní dovolené. Jestli si vzpomínáte, moje první dovolená nebyla tak zcela relaxační, jelikož jsme se s mužem rozhodli ujít 150 km v těch největších vedrech, bez pořádných bot a aby toho nebylo málo, na první den jsme si naplánovali úsek dlouhý 50 km. Jak to celé dopadlo si můžete přečíst zde.


Moje druhá dovolená se nesla v duchu jógy a meditací. Byla jsem na prodlouženém víkendu v Resortu Svatá Kateřina. Čtyři dny jsem strávila cvičením jógy, meditacemi a relaxací v sauně. Musím se přiznat, že miluji finskou saunu. Tato láska vznikla "nečekaně" ve Finsku, kde jsem v rámci svého ubytování měla hned naproti pokoji saunu, která byla každý večer volně k dispozici. Asi si dokážete představit, že jsem tam byla doslova pečená, vařená. V Kateřinském resortu je u sauny kromě sprchy i ochlazovací bazének a musím říct, že pocit po 15-ti minutách v 95°C a schlazení v bazénku s 6°C vodou je prostě neuvěřitelný. V Brně jsem v sauně ještě nebyla, ale moc ráda bych začala chodit. Pokud máte s nějakou saunou v Brně dobré zkušenosti napište mi do komentářů tipy, ať vím kam zajít.

Nebyla jsem však na saunovém pobytu, jak by se teď mohlo zdát, ale na jógovém, a tak bych mohla napsat i něco málo o józe. Cvičení bylo 2x denně a každá hodina byla jedinečná. Při některých jsem se zapotila a naopak u flow jógy jsem si krásně odpočinula. Několikrát jsme cvičili i venku, což byl krásný zážitek, ale závěrečná meditace byla extra náročná. Ono se snadno řekne, ať člověk nechá mysl opustit tělo, ale pokud vám po pravé noze leze 10 mravenců, po levé leze něco většího než mravenec, ale bojíte se na to podívat a k tomu vám ještě do oka nalétává vosa, je těžké se od těla oprostit. Mohla jsem mravence i tu obludu na levé noze setřást, ale přišlo mi, že se nikdo jiný kromě mě nehýbe a tak jsem zatla zuby a řekla si, že nebudu slečinka a vydržím to. Nejvtipnější bylo, když jsme na konci zjistili, že všichni během meditace také přemýšleli, jestli ty mravence setřást nebo ne a nikdo se nedokázal úplně uvolnit.

Jestli čtete tento blog, tak jistě víte, že jsem se naučila pozici vrány. Moc jsem se těšila, až si ji budu moct někde zacvičit, ale ani v jedné hodině jógy jsme se k ní nedostali. No nevadí. Objevila jsem ovšem novou pozici, která má shodou okolností také pojmenování po zástupci z ptačí říše, a tou je páv (Majůra ásana). Stejně, jako jsem nechápala, jak je možné udělat vránu, teď koukám na páva. Jak asi tušíte, je páv mou novou posedlostí a budu ho prostě trénovat, dokud ho nezdolám.



Jediné zklamání během pobytu pro mě bylo jídlo. V resortu jsem byla již před dvěma lety a stejně jako tenkrát jsem si i letos objednala jogínskou stravu. Netušila jsem však, že pravděpodobně vyměnili kuchaře a z úžasného a zdravého jídla, které bylo v jídelníčku před dvěma lety, se letos stal špatný vtip. Byla vidět snaha o originální jídlo, ale kuchař k bezmasému vaření neměl cit a dochucování a kombinace chutí byly prapodivné. Chuťově však nejsem vybíravá a tak jsem vše poctivě snědla (až na nedopečenou pizzu). Větší zklamání bylo extrémně nízké množství zeleniny a ovoce, které se dohromady za celý den ani nepřiblížilo k doporučené hranici 400g na osobu. Na to, že jsem zvyklá takové množství sníst v rámci první snídaně, jsem po těch pár dnech měla absťák po ovoci i zelenině.

Celkově jsem si však pobyt užila, načerpala energii a krásně zrelaxovala. Určitě bych se chtěla do resortu ještě v budoucnu vrátit, ale doufám, že kuchaře opět vymění, nebo se naučí připravovat dobré a zdravé jídlo.



Žádné komentáře:

Okomentovat