úterý 25. srpna 2015

Chcete se cítit svobodně? Zahoďte boty!

Moc ráda se procházím a poslední dobou si to užívám ještě víc něž kdykoliv před tím. Umím chodit hodně rychle, protože jsem v minulosti brala chůzi pouze jako ztrátu času. Žila jsem na malém městě, kde jsem každý den hodně chodila a abych ušetřila čas, tak jsem se v podstatě zdokonalovala neustále v rychlochůzi. S oblibou říkám, že chodím rychleji než běhám, což už pravda není, jelikož jsem začala trénovat i běh a v současnosti jsou rychlosti celkem vyrovnané.

K čemu jsem se dnes chtěla dostat je, že chůze už pro mě není jen prostředek k dostání se z bodu A do bodu B. Chůze je pro mě čas, který mám jen pro sebe. Teda alespoň většinou, pokud nepotkám někoho známého. Kdyby to bylo možné, chodila bych všude bosky, ale po městských chodnících to není úplně ideální a těch pár travnatých míst ve městě je vyhrazeno pouze pejskům. Proto jsem si před pár lety pořídila prstové boty, které můžete vidět na obrázku. Chůze v nich není stejná jako na boso, ale je to hodně blízko.


Ať už při procházce v prstových botách po městě nebo na boso po lese, vždy si užívám pozorování vlastního těla při chůzi. Chodidla jsou nejdůmyslněji "sestrojená" část lidského těla, která obsahuje čtvrtinu všech kostí a také velké množství svalů. Jak to, že když cvičíme všechny svaly na těle, tak na ty na chodidlech zapomínáme? Vždyť díky nim chodíme vzpřímeně, vyrovnáváme celé tělo, běháme a děláme vlastně úplně všechno. Zkuste si občas zout ty módní boty, které jsou navrhnuty pro čtyřprstá chodidla, a projděte se bosky. Je to krásný svobodný pocit. Pokud se budete soustředit pocítíte, jak se jednotlivé svaly na chodidle musí zapojovat a jak vám prsty pomáhají udržovat rovnováhu. Vyzkoušejte, jaké to je chodit po různých površích a vnímejte jaký z toho máte pocit. Třeba se vám stejně jako mně zalíbí bosé chození a pocítíte blahodárné účinky, které mu jsou přisuzovány.

Benefity chození bosky:

1. Budete chodit lehčeji
2. Budete se méně hrbit a celkově si zlepšíte držení těla
3. Posílíte svaly na chodidlech, což je nejlepší prevence proti zhroucení klenby a vbočených palců
4. Uvolníte se
5. A hlavně se podíváte na svět jinýma očima. Bude se nacházet v daný okamžik pouze v přítomnosti, bdělí a spojení s okolním světem. A pocítíte svobodu a lehkost bytí. Zkuste to.


1 komentář:

  1. Prstové boty plánuju pořídit už věky :) Ale už mám skoro našetřené :o)

    OdpovědětVymazat